×
קורסים
 לימודים והעשרה, קורסי
 לימודים והעשרה, שיעורים
 לימודים והעשרה,  לימודים והעשרה -  כתיבה - 5 השימושים הפופולריים של כתיבה

5 השימושים הפופולריים של כתיבה

מאת חוגחוג - פורטל החוגים והפנאי של ישראל

כולנו יודעים לכתוב על נייר. אולם לא כולנו יודעים לנסח. כדי לדעת לכתוב ולנסח באופן מקצועי, יש צורך ללמוד את תחום הכתיבה. בקורסי הכתיבה השונים לומדים את משמעות המילים, וכיצד מחברים בין המילים בצורה מקצועית- יצירתית, או שיווקית. יש צורך להבדיל בין כתיבה ספרותית, לבין כתיבה שיווקית. מהם השימושים הפופולריים ביותר של הכתיבה?
במאמר זה נערוך הכרות עם 5 תחומים:

1.      כתיבה ספרותית: תחום הכתיבה המוכר ביותר, הוא כתיבה ספרותית. זוהי שפת הכתיבה שבמשך כל הדורות השתמשו בה סופרים ומשוררים. מה לומדים בקבוצות כתיבה בסגנון זה? במהלך הלימוד, לומדים להביע את עצמנו במילים ספרותיות ומקצועיות. בקורסים אלו ילמדו לחבר שירים, ולכתוב סיפורים.

2.      כתיבה מקצועית: בחיי היום יום, אנו נאלצים מדי פעם לנסח מכתבים רשמיים, או להשאיר פנייה לגורמים רשמיים ב"פניות הציבור" באתר האינטרנט. ככל שהפנייה תהיה מנוסחת טוב, יפה וברור, המענה יהיה רשמי ויעיל. לעומת זאת, כאשר הפנייה לא תהיה מנוסחת טוב, התגובה תהיה קצרה ועניינית- אם בכלל. לשם כך, עלינו לסגל כתיבה מקצועית.

3.      כתיבת ביבליוגרפיה: כתיבה של סיפור חיים. על מנת לכתוב ספר או יומן המספר סיפור חיים של אדם, יש צורך באומנות כתיבה מיוחדת. את אומנות כתיבה זו, לומדים בקורסים מיוחדים. בקורסים אלו, לומדים כיצד להפוך נתון של סיפור חיים פשוט, למלל מושך ונותן לקורא רצון להמשיך לקרוא. בוגרי קורסים אלו, מחברים יומנים וספרים מרתקים העוסקים בסיפורי חיים.

4.      כתיבה שיווקית לאינטרנט: זהו תחום חדש בעולם הכתיבה. תחום בניית אתרי האינטרנט הולך וגדל, ועמו העסקים הזקוקים לכתיבת תכנים עבור האינטרנט. לכל עסק המתפרסם ברשת, יש צורך בתכנים עבור אתר האינטרנט של העסק, וכתיבת מאמרי קידום בבלוגים.
כאשר לומדים כתיבה שיווקית, לומדים כיצד לכתוב ולתאר את השירות או את המוצר, בצורה שתגרום לגולש הנעה לפעולה- לרכוש את המוצר או השירות. לפעמים, יש צורך לכתוב מאמרים מעניינים לבלוגים באינטרנט, על מנת לקדם מילות מפתח. כתיבה זו דורשת כישרון. יש צורך בלכתוב כותרת מושכת, לכתוב מאמר בעל נושא מעניין, ולשתול בצורה טובה את מילות המפתח

5.      כתיבה שיווקית עבור מוצרי דפוס: כדי לכתוב מלל שיווקי לעסקים, צריך לדעת לכתוב בצורה שתביא מכירות לעסק. מוצרי הדפוס עבורם כותבים הם: עלונים, פרוספקטים, פליירים, קטלוגים. כתיבה לעלונים, דורשת יותר כשרון מכתיבה לאינטרנט. הסיבה לכך, היא חוסר הרצון של האוחז בעלון למצוא זמן לקרוא את העלון הפרסומי. לכן, השפה בה נשתמש, צריכה להיות קלילה וסיפורית.

לסיכום:
תחום הכתיבה, הינו תחום מעניין שמוציא מאתנו כישרונות רבים. ישנם כמה סגנונות כתיבה. לכל סגנון יש כללים אחרים, והתוצר יהיה שונה. מומלץ לכל אחד ללמוד לדעת לכתוב. אולם, חשוב שכל אחד ילמד לזהות את סגנון הכתיבה המתאים לו.
פיתוח כשרון הכתיבה, יסייע בפתוח כישרונות חבויים אחרים. אולם, ניתן גם להרוויח כסף מכתיבה, בין אם הכתיבה היא יצירתית, ובין אם הכתיבה היא שיווקית.