×
קורסי
 מחשבים ואינטרנט, חוגי
 מחשבים ואינטרנט, שיעורי מחשבים ואינטרנט -  בניית אתרים - בחינת האפקטיביות של אתר אינטרנט

בחינת האפקטיביות של אתר אינטרנט

מאת חוגחוג - פורטל החוגים והפנאי של ישראל

בניתם אתר אינטרנט. השקעתם בעיצוב, במיתוג ובפרטים. עד כמה האתר אפקטיבי?
על זה קל לענות – האתר אפקטיבי אם הוא מביא בסוף לסגירת עסקאות עם לקוחות חדשים. למשל יכול להיות שהיו באתר שלכם 10,000 מבקרים ביום אבל רק 1 מהם הפך ללקוח פעיל. במקרה הזה ניתן לאמר כי יחס ההמרה באתר אינו גבוה.
יחס ההמרה הוא כמה גולשים הפכו ללקוחות פעילים. לקוח פעיל יכול להיות לקוח שמשאיר את הפרטים שלו להתקשרות, או מבצע פעולה אחרת במסגרת האתר.

בבחינת האפקטיביות של אתר אינטרנט, בודקים האם יחס ההמרה טוב בהשוואה ליחס ההמרה של מתחרים ישירים או עקיפים. למשל אם יש לכם אתר תדמיתי למשרד רואי חשבון, השאלה היא איזה אחוז מהגולשים פנו אליכם לקבלת שירותים של ראיית חשבון ביחס למשרדי רואי חשבון אחרים, ביחס למשרדי ייעוץ ככלל או ביחס לאתרי תדמית.
סטטיסטיקות כאלו מפורסמות ברשת לפעמים באופן מרוכז במחקרי שוק שונים ולפעמים באמצעות תוכנות כגון
ALEXA המאפשרות גישה מוגבלת לנתונים סטטיסטיים של אתרים מסוימים.

כדי להגדיל את יחס ההמרה של אתר האינטרנט שלך, ניתן לבצע מספר פעולות כגון קידום אתר אינטרנט ממומן או אורגני, הוספת תוכן איכותי ובעל ערך מוסף לגולשים, הענקת הטבה למי שהופך ללקוח פעיל כגון הנחה, וכדאי שהתוקף שלה יהיה מוגבל בזמן כדי לעודד את הפעולה באופן מיידי או כל הטבה אחרת שמעודדת פעולה כזו.